Perquè el 70% de les dificultats d’aprenentatge ho són de lectura.
Perquè volem que tothom tingui una lectura que li permeti gaudir.
QUÈ DIU LA LITERATURA CIENTÍFICA?
La importància de la mecànica lectora
Quatre idees fonamentals:
ORIGEN BIOLÒGIC
La immensa majoria de les vegades les dificultats de lectura tenen un origen biològic; per tant, no són conseqüència d’una baixa motivació, mandra o mala actitud.
EFECTES EN COMPRENSIÓ
Prop d’un 30% de l’alumnat presenta un nivell de lectura insuficient per tal de poder comprendre correctament les matèries que estudien (Kerry Hempenstall, 2016) .
CONTINUUM
Hi ha un gran acord en la comunitat científica en entendre les dificultats de lectura com una distribució de tipus continu i no en categories tancades com s’havia considerat anteriorment.
EFECTES EN SECUNDÀRIA
En l’etapa d’educació secundària el rendiment lector continua sent una de les principals causes de fracàs escolar (Projecte Binding, 2017).