Actualment se sap que llegir i comprendre és el resultat d’una gran quantitat de processos cognitius: la memòria de treball, el bucle fonològic i les capacitats d’inferència i deducció entre d’altres.
Què proposem?
Una intervenció dissenyada per a lectors i lectores a partir dels 5 anys que tenen dificultats en aquesta habilitat. A la intervenció UBinding famílies els usuaris reben un tractament individualitzat que depèn del nivell inicial de cada persona
Demana una primera visita! És gratuïta i resoldrem els teus dubtes
SOL·LICITARQUÈ ES TREBALLA?
A UBinding treballem amb diferents materials
Proposem una forma d’intervenció que es caracteritza per un acompanyament professional de caire psicològic amb l’objectiu de desenvolupar una habilitat lectora que permeti adquirir bons hàbits de lectura.
Es valoren aspectes qualitatius com la motivació de l’infant abans i després de fer la sessió o la dificultat subjectiva. Donem especial importància a la motivació i l’estat emocional dels infants, així com a la relació pares-fills per ajustar la intervenció i donar resposta a les necessitats específiques de cada família. El fet que el contacte amb la família i la decisió de quina activitat es durà a terme siguin diaris és el factor diferencial que ens assegura l’èxit en més del 90% dels casos.Els infants realitzen a casa diàriament una sessió especialment definida per a ells, d’una durada d’entre 10 i 15 minuts.
Es tracta d’exercicis on es treballa principalment la descodificació lectora, memòria de treball, velocitat de processament i vocabulari. Així mateix disposem de materials complementaris que es proposaran segons les necessitats de cada infant.MATERIALS DE COMPRENSIÓ
Es treballen per potenciar la comprensió oral, l’expressió oral i la comprensió lectora dels infants que treballen amb UBinding.
Mètode sil·làbic i pseudoparaules
A UBinding treballem amb pseudoparaules; és a dir, paraules sense significat que es basen en paraules reals.
Treballar amb aquestes pseudoparaules ens permet, d’una banda, entrenar la descodificació lectora i evitar la memorització, a més ens permet treballar totes les lletres que ens interessi en totes les posicions possibles.UBinding en-línia
Posem a la vostra disposició la nostra Clínica on-line UBinding per tal de que aquelles famílies que no poden accedir presencialment al servei que oferim puguin accedir a la metodologia.
Posem al vostre abast un mètode d’intervenció en les dificultats lectores i de l’aprenentatge destinada a infants de totes les edats, i en el qual col·laborem amb les famílies a través d’una intervenció adaptada, dinàmica i amb contacte diàri amb un clínic a través de la xarxa.VIDEO-CONFERÈNCIA
La primera visita i les visites de seguiment per tal de valorar l’evolució de lectura dels infants es portan a terme mitjançant videoconferència amb el clínic de referència.
SESSIONS
Intervenció des de casa: les famílies entrenen amb els infants en sessions diàries d’entre 10 i 15 minuts mitjançant un ordinador amb connexió a internet. La intervenció és personalitzada i els materials que es treballen s’adapten a les característiques i a l’evolució de cada infant.
AVALUACIÓ
Es realitza una primera avaluació en la primera visita, de la que es retornen els resultats al moment. Posteriors valoracions de l’evolució de la lectura dels infants en les visites: les videoconferències.
MISSATGES
Un clínic analitzarà les dades qualitatives i quantitatives que anirà generant la família i dissenyarà el material per entrenar l’endemà. Donarà feedback a la família per tal d’acompanyar l’evolució de l’infant i orientar a la família en l’entrenament en la mesura que sigui necessari.
La raó de ser d’UBinding
Us facilitem algunes de les experiències de les famílies que han treballat amb UBinding perquè són les histories reals que ens fan continuar amb el desenvolupament i l’assistència.
#testimonios“Gràcies N. per tot! el métode és molt bo perquè ha funcionat de meravella amb el Joan però tu ens has ajudat moltíssim posant criteri al métode.
El Joan quan li expliquem els teus comentaris els escolta amb molta atenció. I el Joan ha canviat molt, pot haver-hi algun dia que no, però està molt més content en general. Fa molt poc del mes d’Octubre N., molt poc i veure el Joan com està i com va llegir ahir abans d’anar a dormir és una felicitat molt gran.”
Joan
“Em dic Ares i tinc 15 anys.
Us explicaré una mica la meva història: Ja des de molt petita em costava molt llegir i feia moltes faltes d’ortografia al escriure. Tot el treball que feia no es veia reflectit amb els resultats. (…) El dia 20 d’Octubre vaig començar a treballar amb UBinding, cada dia he rebut missatget de la N., correus molt motivadors, engrescadors… No podia fallar cada dia em tenia que superar, el correu del dia següent havia de ser millor. He millorat moltíssim en la lectura abans hem costava molt agafar un llibre i llegir, doncs anava molt lenta, em cansava i molts cops no entenia el que llegia, ara puc estar una hora o més llegint i ho entenc tot, també he millorat en ortografia…”
Ares
“Avui D. ha trobat a la professora de Luna fora de classe i han parlat una mica. Sàvia que voliem fer el UBinding i avui li ha comentat que vol demanar una reunió amb nosaltres perquè està “al·lucinada” amb el canvi que ha fer Luna en poc temps.
Nosaltres estem realment contents perquè els canvis que notàvem nosaltres no són subjectius sinó que a l’escola també ho noten. Moltíssimes gràcies per tot, estem molt, molt contents amb el canvi de Luna.”