QUI SOM?

Actuem sobre trastorns i dificultats de l'aprenentatge i la lectura.

Mètode UBinding:

Un grup d’investigadors de la Universitat de Barcelona (UB) ha desenvolupat i aplicat des de l’any 2007, el Mètode UBinding, una eina que, en uns 7-8 mesos de mitjana, aconsegueix ajudar al 90% dels alumnes a millorar la seva fluïdesa lectora.

Aquesta eficàcia tan alta es deu a l’àmplia experiència clínica, després d’haver tractat a més de 5.000 infants, i al fet que l’entrenament està 100% adaptat a cada cas concret. L’entrenament és en línia i consta d’una sessió diària de 10-15 minuts on mitjançant jocs, i l’acompanyament d’un psicòleg expert en la metodologia que es planteja, es milloren les habilitats lectores de cada infant.

Amb la col·laboració de la Universitat de Barcelona

UBinding és un projecte d’I+D+i  que ha estat desenvolupat amb el suport del departament de Psicologia Bàsica de la Universitat de Barcelona (UB) i és gestionat per la Fundació Josep Finestres. L’objectiu és desenvolupar eines per a l’avaluació, adquisició i millora de les habilitats lectores.

UBinding als mitjans de comunicació

Atrets pels resultats obtinguts, diferents medis de comunicació nacionals s’han fet ressò del Projecte UBinding. Alguns d’ells han estat:

El nostre equip

L’Equip UBinding té un caràcter interdisciplinari, inclou psicòlegs, logopedes, pedagogs, mestres, matemàtics i físics, que treballen coordinats cada dia per garantir una intervenció ajustada a les necessitats específiques de cada infant.

SÍLVIA ALONSO

Desenvolupadora. Clínica UBinding.

Graduada en Logopedia diplomada per la Universitat Autònoma de Barcelona. 
Graduada en Psicologia per la Universitat Oberta de Catalunya. 
Màster en Psicopedagogia per la Universitat de Barcelona. 
Postgrau en detecció i tractament de les dificultats d’aprenentatge: Introducció al projecte Binding per la UB.
Clínica al projecte Binding des de 2016.

ROSÓ ALSINA

Coordinadora d’escoles. Clínica UBinding.

Logopeda diplomada per la Universitat Autònoma de Barcelona. Prevenció, avaluació i tractament dels trastorns de l’aprenentatge, del llenguatge, la parla i la comunicació oral i escrita. 
Clínica al projecte Binding des de 2016.

SANDRA BALLESTA

Investigadora.
Clínica UBinding.

Graduada en Psicologia per la Universitat de Barcelona.
Màster en Research in Behaviour and Cognition per la Universitat de Barcelona.
Clínica en el projecte Binding des de 2018.

SORAYA BORDOY

Investigadora.
Clínica UBinding.

Doctora en Psicologia.
Llicenciada en Pedagogia per la Universitat de Sevilla (2002). Diplomada en Logopedia per la Universitat de Màlaga (2005).
Col·laboradora en el projecte:  “Millora del diàgnostic de la dislexia”. (SEJ2007-67661/PSIC).
Vinculada a la investigació formant part del grup DILEMA sobre dificultats d’aprenentatge de la lectura de la Universitat de Màlaga (des de 2004).
Clínica en el projecte Binding des de 2012.

NURIA COLLADO

Coordinadora d’escoles i centres. Clínica UBinding.

Llicenciada en Psicologia per la Universitat de Barcelona. 
Grafologia Tècnica aplicada en conveni amb la UB. 
Postgrau en detecció i tractament de les dificultades especifiques de lectura: Introducció al Projecte Binding (UB). (En curs). 
Clínica al projecte Binding des de 2017.

MARC ESTEVE

Coordinador d’escoles.
Clínic UBinding.

Graduat en Psicologia per la Universitat de Barcelona. 
Psicòleg general sanitari. 
Màster en pràctica sanitària per l’Associació Espanyola de Psicologia Clínica Cognitiu-Conductual. 
Postgrau en detecció i tractament de les dificultats d’aprenentatge: Introducció al Projecte Binding (UB). 
Màster de Psicopatologia Infantil i Juvenil: Tècniques i Estratègies de Intervenció per la UOC (en curs). 
Clínic al projecte Binding des de 2016.

LAIA LERÍN

Coordinadora d’escoles. Clínica UBinding.

Graduada en Psicologia per la Universitat de Barcelona.
Màster en Coaching personal i educatiu per l’IEC. 
Postgrau en Detecció i Tractament de les Dificultats d’Aprenentatge: Introducció al Projecte Binding. (UB) 
Màster de Psicologia Infantil i Juvenil. Tècniques i Estratègies d’Intervenció per la 
UOC. (En curs) 
Clínica al projecte Binding des de 2016

JORGE LÓPEZ

Responsable d’àrea d’investigació i desenvolupament.

Llicenciat en Psicologia per la Universitat de Salamanca. 
Màster en Neurociències per la Universitat de Barcelona. 
Doctor en Biomedicina per la UB. 
Postgrau detecció i intervenció en les dificultats d’aprenentatge: Introducció al projecte binding.  (UB) 
Clínic al projecte Binding des de 2014.

MIQUEL MIRANDA

Coordinador d’escoles.
Clínic UBinding.

Llicenciat en Psicologia per la Universitat Rovira i Virgili. 
Postgrau en Educació Emocional per la Universitat de Lleida. 
Màster en Intel.ligència Emocional en les organitzacions per la Universitat de Lleida. 
Postgrau en detecció i intervenció en les dificultats específiques de la lectura: Introducció al Projecte Binding (UB). (En curs). 
Clínic al projecte Binding des de 2017.

ANDREU MORA

Responsable assistencial.
Sub-àrea de famílies.

Graduat en Psicologia per la Universitat de Barcelona. Màster en Psicogerontologia per la UB. Psicòleg General Sanitari. Postgrau en detecció i tractament de les dificultats de l’aprenentatge: Introducció al Projecte Binding per la UB. Postgrau en Psicopatologia clínica per la UB. 
Clínic al projecte Binding des de 2014.

LAURA PÉREZ

Responsable de l’àrea de docència.

Llicenciada en Psicologia per la Universitat de Barcelona.
Doctora en Biomedicina i Màster en Neurociències per la Universitat de Barcelona.
Màster en innovació i transferència tecnològica en l’Escola de l’Organització Industrial (EOI).
Consultora en el grau de psicologia en la UOC des de 2015.

Cínica al projecte Binding des de 2014.

VIOLETA PINA

Investigadora.
Clínica UBinding.

Llicenciada en Psicologia per la Universitat de Múrcia (2008).
Doctora en Psicologia per la Universitat d’Almeria.
Postgrado en detecció i tractament de les dificultats de l’aprenentatge: Introducció al Projecte Binding (UB, 2015).
XII Premi Nacional TEA Edicions “Nicolás Seisdedos” pel desenvolupament d’una prova de cribatge per a la detecció de les dificultats lectores i processos matemàtics (2017).

Clínica al projecte Binding des de 2014.

ERIC REDONDO

Responsable assistencial.
Sub-àrea de centres.

Graduat en Psicologia per la Universitat de Barcelona. Postgrau en detecció i tractament de les dificultats d’aprenentatge: Introducció al Projecte Binding per la UB. Clínic al projecte Binding des de 2016.

TANIA ROSILLO

Responsable assistencial. 
Sub-àrea d’escoles.

Llicenciada en Psicologia per la Universitat de Barcelona. Psicòloga General Sanitària. Neuropsicòloga clínica. Màster en Diagnòstic i Rehabilitació neuropsicològica per la UAB. Postgrau en detecció i tractament de les dificultats d’aprenentatge: Introducció al Projecte Binding per la UB.
Clínica en el projecte Binding des de 2015.

SÍLVIA TUBAU

Responsable assistencial.

Llicenciada en Psicologia per la Universitat de Barcelona. Postgrau en Psicopatologia Clínica per la UB i en Educació Global per la Universitat de Jyväskylä. Postgrau en detecció i tractament de les dificultats d’aprenentatge: Introducció al projecte Binding per la UB. Màster de Psicopatologia Infantil i Juvenil: Tècniques i Estratègies de Intervenció per la UOC (en curs). Clínica en el projecte Binding des de 2010.

L’equip técnic

ALEJANDRO FERNÁNDEZ

Matemàtic i analista de dades. 

Graduat en Matemàtiques i Física per la Universitat de Barcelona.
Postgrau en “Introduction to Data Science and Big Data” per la Universitat de Barcelona.
Màster en “Astrofísica, Física de partícules i Cosmologia” per la Universitat de Barcelona.
Matemàtic al Projecte Binding des de 2016.

MARC FISSE

Matemàtic clínic.

Grau en Matemàtiques (En curs).
Matemàtic al Projecte Binding des de 2017.

ROGER GARRIDO

Físic i analista de dades.

Graduat en Física per la Universitat de Barcelona.
Matemàtic al Projecte Binding des de 2013.

ADINA NEDELEA

Responsable de l’equip de matemàtics.

Graduada en Matemàtiques per la Universitat de Barcelona.
Màster interuniversitari UB-UPF-UAB-UPC-UOC de Formació del Professorat d’Educació Secundària Obligatòria (En curs).
Matemàtica al projecte Binding des de 2017.

MARC ROIG

Matemàtic clínic.

Graduat en Matemàtiques i Física per la Universitat de Barcelona. 
Postgrau en “Introduction to Data Science and Big Data” per la Universitat de Barcelona.
Matemàtic al projecte Binding des de 2016.

IRENE ROMA

Matemàtica clínica.

Graduada en Matemàtiques i Física per la Universitat de Barcelona.
Postgrau en “Introduction to Data Science and Big Data” per la Universitat de Barcelona. Matemàtica al projecte Binding des de 2014.

ALBERT TRIAS

Matemàtic Clínic. 

Graduat en Matemàtiques i Física per la Universitat de Barcelona.
Postgrau en “Introduction to Data Science and Big Data” per la Universitat de Barcelona.
Matemàtic al Projecte Binding des de 2014.