UBinding

UNIVERSITAT DE BARCELONA

Es tracta d’una intervenció innovadora per millorar la lectura i per intervenir en les dificultats lectores que neix d’aplicar l’evidència científica en l’àmbit de l’aprenentatge. 

Saber com treballa el nostre cervell per a realitzar una tasca tan complicada com la lectura és essencial per poder crear les millors tècniques d’aprenentatge lector.

Actualment se sap que llegir i comprendre és el resultat d’una gran quantitat de processos cognitius: la memòria de treball, el bucle fonològic i les capacitats d’inferència i deducció entre d’altres.

Què proposem?

Una intervenció dissenyada per a lectors i lectores a partir dels 5 anys que tenen dificultats en aquesta habilitat. A  la intervenció UBinding famílies els usuaris reben un tractament individualitzat que depén del nivell inicial de cada persona

Com funciona?

1. Primera entrevista

Comencem amb una primera visita en que un professional de l’equip, psicòleg o logopeda, avalua les capacitats lectores de l’usuari i explora l’entorn escolar i familiar. En funció delsresultats, es valora si hi ha o no necessitat de començar l’entrenament UBinding i marquem els objectius a assolir.

2. Entrenament

Dissenyem el material a treballar per arribar al nostre objectiu dia a dia en base als resultats de les sessions fetes. Proposem que l’infant realitzi 5 sessions a la setmana d’una durada de 10-15 minuts, acompanyat pr un dels seus pares o ambdós, que serà l’entrenador/a.

 

3. Seguiment diari en-línia

Des d’ UBinding, un equip format per un clínic (psicòleg o logopeda) i un matemàtic, analitzem cada dia els resultats de les sessions.

El clínic es posa en contacte amb les famílies i els infants per fer un acompanyament de l’entrenament. Expliquem com ha anat la sessió i, si cal, donem pautes per millorar l’entrenament. Un algoritme creat en base a les dades observades ens ajuda a triar el material més adient a treballar.

4. Seguiment presencial

Periòdicament realitzem visites presencials a les instalacions del Palau de les Heures, per ampliar la informació que anem recollint diariament i per tal de poder explorar l’evolució de la lectura de cada infant.

D’aquesta manera, completem el seguiment diari i ens assegurem que la dinàmica sigui adient per aconsseguir els objectius esperats.

Demana una primera visita! Solucionarem els dubtes que encara tinguis!

PRIMERA VISITA
QUÈ ES TREBALLA?

A UBinding treballem amb diferents materials

Proposem una forma d’intervenció que es caracteritza per un acompnyament professional de caire psicològic amb l’objectiu de desenvolupar una habilitat lectora que permeti adquirir bons hàbits de lectura.

Es valoren aspectes qualitatius com la motivació de l’infant abans i després de fer la sessió o la dificultat subjectiva. Donem especial importància a la motivació i l’estat emocional dels infants, així com a la relació pares-fills per ajustar la intervenció i donar resposta a les necessitats específiques de cada família. El fet que el contacte amb la família i la decisió de quina activitat es durà a terme siguin diàris és el factor diferencial que ens assegura l’èxit en més del 90% dels casos.
SESSIONS EN-LÍNIA

Els infants realitzan a casa diàriament una sessió especialment definida per a ells, d’una durada d’entre 10 i 15 minuts.

Es tracta d’exercicis on es treballa principalment la descodificació lectora, memòria de treball, velocitat de procesament i vocabulari. Així mateix disposem de materials complementaris que es proposaran segons les necessitats de cada infant.
MATERIALS DE COMPRENSIÓ

Es treballen per potenciar la comprensió oral, l’expressió oral i la comprensió lectora dels infants que treballen amb UBinding.

Métode sil·làbic i pseudoparaules

En UBinding treballem amb pseudoparaules; és a dir, paraules sense significat que es basen en paraules reals.

Treballar amb aquestes pseudoparaules ens permet, d’una banda, entrenar la descodificació lectora i evitar la memorització, a més ens permet treballar totes les lletres que ens interessi en totes les posicions possibles.

Algunes de les preguntes que ens adrecen les famílies

PRIMERA VISITA

Quina durada té la intervenció?

Actualment la mitjana de durada de la intervenció és d’uns 7-8 mesos, encara que aquesta dada varia segons diversos factors, com les condicions en què s’inicia la intervenció, en les què es desenvolupa o la regularitat de l’activitat.  learn more

Què formació rebrem com pares per fer la intervenció?

El clínic tindrà un contacte diàri en-línia amb la família i presencial periodicament. Sabent que cada nen i família és diferent, aquestes comunicacions serveixen per a orientar a la família i oferir un acompanyament personalitzat.  learn more

Què seguiments tindrém per part de UBinding?

El clínic realitzarà un seguiment diari, respondrà a les preguntes de les famílies, valorarà les sessions qualitativament i quantitativament (amb el suport del matemàtic) basant-se en la informació facilitada per les famílies i farà una devolució que solucioni els dubtes sorgides durant la sessió en-línia. Es realitzaran visites presencials en què el clínic farà un seguiment de l’evolució de la lectura del infant, es realitzarà la devolució de resultats i es plantejaràn aspectes de millora en la realització de les sessions.  learn more

Què altres efectes observem?

Amb l’augment significatiu de la competència lectora dels infants sol augmentar significativament la seva autoestima i el seu autoconcepte acadèmic, la cal·ligrafia i l’ortografia, la competència en altres idiomes i la capacitat d’expresió oral, a més de l’afició i el gust per la lectura. L’espirit innovador de l’equip UBinding, que crea eines d’intervenció basades en la trasferència del coneixement científic en l’aprenentatge dels nens, ens permet seguir treballant i millorant la nostra intervenció sense deixar a cap infant enrere.  learn more

UBinding en-línia

Posem a la vostra disposició la nostra Clínica En-Línia UBinding. Per tal de que aquelles famílies que no poden accedir presencialment al servei que oferim puguin accedir a la metodologia.

Posem al vostre abast un mètode d’intervenció en les dificultats lectores i de l’aprenentatge destinada a infants de totes les edats, i en el qual col·laborem amb les famílies a través d’una intervenció adaptada, dinàmica i amb contacte diàri amb un clínic a través de la xarxa.

VIDEO-CONFERÈNCIA

La primera visita i les visites de seguiment per tal de valorar l’evolució de lectura dels infants es portan a terme mitjançat videoconferència amb el clínic de referència.

SESSIONS

Intervenció des de casa: les famílies entrenen amb els infants en sessions diàries d’entre 10 i 15 minuts mitjançant un ordinador amb connexió a internet. La intervenció es personalitzada i els materials que es treballen s’adapten a les característiques i a l’evolució de cada infant.

AVALUACIÓ

Es realitza una primera avaluació en la primera visita, de la que es retornen els resultats al moment. Posteriors valoracions de l’evolució de la lectura dels infants en les visites: les videoconferències.

MISSATGES

Un clínic analitzarà les dades qualitatives i quantitatives que anirà generant la família i dissenyarà el material per entrenar el endemà. Donarà feedback a la família per tal d’acompanyar l’evolució del infant i orientar a la família en l’entrenament en la mesura que sigui necessari.

La raó de ser d’UBinding

Os facilitem algunes de les experiències de les famílies que han treballat amb UBinding perquè són les histories reals que ens fan continuar amb el desenvolupament i l’assistencia.

#testimonios

“Gràcies N. per tot! el métode és molt bo perquè ha funcionat de meravella amb el Joan però tu ens has ajudat moltíssim posant criteri al métode.

El Joan quan li expliquem els teus comentaris els escolta amb molta atenció. I el Joan ha canviat molt, pot haver-hi algun dia que no, però està molt més content en general. Fa molt poc del mes d’OCtubre N., molt poc i veure el Joan com està i com va llegir ahir abans d’anar a dormir és una felicitat molt gran.”
Joan

“Em dic Ares i tinc 15 anys.

Us explicaré una mica la meva història: Ja des de molt petita em costava molt llegir i feia moltes faltes d’ortografia al escriure. Tot el treball que feia no es veia reflectit amb els resultats. (…) El dia 20 d’Octubre vaig començar a treballar amb UBinding, cada dia he rebut missatget de la N., correus molt motivadors, engrescadors… No podia fallar cada dia em tenia que superar, el correu del dia següent havia de ser millor. He millorat moltíssim en la lectura abans hem costava molt agafar un llibre i llegir, doncs anava molt lenta, em cansava i molts cops no entenia el que llegia, ara puc estar una hora o més llegint i ho entenc tot, també he millorat en orotgrafia…”
Ares

“Avui D. ha trobat a la professora de Luna fora de classe i han parlat una mica. Sàvia que voliem fer el UBinding i  avui li ha comentat que vol demanar una reunió amb nosaltres perquè està “al·lucinada” amb el canvi que ha fer Luna en poc temps.

Nosaltres estem realment contents perquè els canvis que notàvem nosaltres no són subjectius sinó que a l’escola també ho noten. Moltíssimes gràcies per tot, estem molt, molt contents amb el canvi de Luna.”
Luna

Altres serveis que us poden interessar:

Petit UBinding

Acompanyem a l’escola en la implementació d’una proposta de prevenció per a la iniciació i consolidació de la lectura.

SABER MÉS

Centres Col·laboradors

Acompanyem a diferents professionals en el treball amb Ubinding amb les famílies que demanen als seus centres.

SABER MÉS