Oferim de manera gratuïta una sèrie de formacions per a tothom que es vulgui formar en el camp de les dificultats de l’aprenentatge. Les formacions estan impartides per professionals de la psicologia i logopèdia experts en aquest camp i amb contingut extret de la literatura científica més actual.
Comprensió oral i comprensió escrita.
Data: 12 de febrer de 2025 a les 10.30h.
En aquesta formació destacarem la importància dels diferents processos relacionats amb la comprensió, com ara el vocabulari, la morfosintaxi, el coneixement previ del tema (relacions temporals, episodis, escenaris, emocions, personatges) i la capacitat per fer inferències quan no tota la informació apareix explícita en el discurs. A més, detallarem les diferències més significatives entre la comprensió oral i escrita i proposarem maneres de treballar-les.
Concepció de la dislèxia.
Data: 26 de febrer de 2025 a les 10.30h.
Revisió de l’actualitat científica sobre els fonaments de la dislèxia i les dificultats de lectura (prevalença, diagnòstic, causes, comorbiditats…). Reflexió sobre la concepció de la dislèxia.
Falsos mites en educació.
Data: 19 de març de 2025 a les 10.30h.
Revisió d’hipòtesis fallides i rebutjades associades a l’ensenyament i a les dificultats específiques de la lectura.
Dificultats en les matemàtiques.
Data: 2 d’abril de 2025 a les 10.30h.
Parlarem sobre el que ens diu la literatura científica sobre les dificultats en les matemàtiques i com intervenir tant a nivell curricular com no curricular per a millorar-les.
Funcions executives.
Data: 7 de maig de 2025 a les 10.30h.
En aquesta formació parlarem de què son les funcions executives, com es desenvolupen i quina relació hi ha entre les funcions executives i el procés de descodificació lectora, així com la importància que tenen a l’hora de comprendre un text.
Llenguatge i prelectura.
Data: 21 de maig de 2025 a les 10.30h.
Què és el Trastorn del Desenvolupament del Llenguatge, la seva etiologia, simptomatologia, les últimes revisions a nivell científic. Com aprenem a llegir, com detectar a infantil les dificultats lectores amb activitats avalades científicament i com treballar-les.